Undine-FRIEDRICH DE LA MOTTE FOUQUÉ

Can yayınlarının geçtiğimiz yıl yayınlamaya başladığı gotik-romantik serisine başlayabildim sonunda, ve ilk olarak seçimimi J.R.R Tolkien'in Yüzüklerin Efendisi'ne esin kaynağı olan Der Zauberring'in (sihirli yüzük)  yazarı FRIEDRICH DE LA MOTTE FOUQUÉ'un 1809 yılında yazdığı Undine oldu.
Gerçekten güzel bir öyküydü. Beni etkiledi diyebilirim. Günümüzde özellikle maddi amaçlı adı gotik eserlerin yanında ilaç gibi geldi,işte sanat dedirtenlerdendi. Uzunca yer betimlemeleri ve zamanın ağdalı konuşmalarına sahip olduğu için herkese önerebilirim diyemem, açıkçası böylesinden sıkılacaklar hiç dokunmamalılar. Ancak ciddi anlamda gotik ve fantastik severlerin gözden kaçırmamalarını tavsiye ederim...
Aslında kitapta çok yakından tanıdığımız son zamaların bir kültü olan fantastik yaratık ve insan ilişkisi işlenmekte, çiftin nasıl tanıştığı ve birliktelikleri anlatılıyor ama bu sefer ne benim gibi tüm kızların bayıldığı paranormal romance'lerdeki gibi romantik ne de genç-yetişkin romanlarının pembe gözlüklerindeki gibi gerçeklikten uzak, bu sefer normal bir insan ve zorunluluklarına sağdık su perisi her türlü zorlukla başbaşa. Kimsenin suçu,hatası affedilmiyor ya da ne bileyim bir tanrıça inip düzeltmiyor herşeyi.

Kendimi kimi zaman ilk defa gotik bir kitap okuyormuş gibi hissettim açıkçası günümüzde lisedeki bir grup çocuğu siyahlara boğarak yazan yazarların bir kez dönüp okumalarını isterim bu tip eserleri. Karanlık ormanlar ve bilinmeyen yaratıklar ustaca kurgulanmıştı, yinede beni asıl etkileyen karakterlerin davranışları oldu. Çok gerçekçi ve yalındı, özellikle kişilik analizleri güzel yapılmıştı.
Kısaca kitap güzeldi ama sanki bir yerde birşey eksikti, ama kesinlikle bu seriye devam etmeyi düşünüyorum. Bazen güncellerden ve best seller lardan kafamı kaldırıp klasik okumak harika hissetiriyor.

Türkiye edisyonundan bahsedersek;Can yayınları yine harika bir çeviri yapmış. Kağıdı,baskısı kaliteliydi. Kapak görseli hoştu ancak bence hikayeden biraz kopuktu. Istock tan almışlar zaten kapak görselini, açıkçası daha uyumlu sarışın bir kadın bulabilirlerdi elbette diye düşünüyorum...

Share:

0 yorum